Här går jag fortfarande i väntans tider…….

Standard

Ja, det har fortfarande inte blivit nåt barnbarn…trots att tiden gick ut redan den 1 januari.

Men men, man får väl snällt vänta. Det är nog inte fullt så jobbigt för mig, som det är för den blivande mamman och ev. sonen åxå.
Barnet är ju färdigväxt, så nu väntar alla på att han/hon ska titta ut.
Ja ja, när han/hon äntligen kommer så är han/hon sååå välkommen och älskad. Två täcken har jag redan sytt till den lille, så på det viset är jag mycket förberedd. Å skulle det vara nåt som  vi kommer på saknas, så sätter jag igång genast och syr det till barnet.

Det ska bli roligt att få bli farmor åxå. Det har jag ju faktiskt inte känt på.

Under tiden så sitter jag väldigt mycket vid symaskinen. Har ju min ”projekt” som kommunen har beställt, att färdigställa. Det blir rätt så många timmar, men det är väldigt roligt åxå, eftersom jag provar på några tekniker som jag aldrig har provat förut. (Med varierande resultat, kan jag väl avslöja…)
Om jag säger att jag har haft otroligt mycket nytta av sprättkniven, så får ni lista ut resten själva.

Bilder kommer väl så småningom, när projekten blir färdiga.

Några små projekt som jag har gjort in i mellan de stooora projekten, är dessa små ”Mug- Rugs.” Eller rättare sagt min variant av de s.k. muggmattor. Det blir nog troligen flera, eftersom de går fort att sy.

 

Lev väl mina vänner……och vänta barnbarn är inte friskvård……det blir de först när de har kommit ut och man vet att allt har gått bra……

Ett svar »

  1. oh dear………förstår din anspänning och väntan. Har ju varit med ” live” förra gången det begav sig :o)

    Var har du fotona på täckena du sytt till den lille?
    Ha det så bra!
    Klämm Pirjo

Lämna en kommentar