Farmor åxå……..

Standard

Nu äntligen har jag blivit farmor åxå!!!

Igår morse 09.36 föddes ”prinsen” 14 dagar för sent. Åtmionstone om man räknar från det datum, som Mödravårdscentralen hade satt.

Han var 50 cm lång och vägde 3480 gr och naturligtvis ett av de vackraste barnen jag har sett!
Ja jag har faktiskt sett ett till, mormors lilla söthjärta Myran, är åxå ett mycket vackert och begåvat barn !

Körde intill BB igår eftermiddag, och tittade på underverket….så liten och sååå söt!!! Och naturligtvis svämmade hjärtat över med kärlek ytterligare en gång!

Här är prinsen, farmors  nya prins…… ca 8 tim gammal!

Har sytt två ”små” lapptäcken till prinsen förstås, innan han var född…… eftersom en del har frågat efter bilder, så lägger jag ut dem åxå…det ena mönstret har jag ”stulit” nånstans ifrån. Såg en bild på nätet någonstans, och tyckte att det var ett gulligt mönster till ett barntäcke, så jag försökte göra ett från minnet.

Det andra är ju ett med mina favorit- quilt- figurer på ”Sunbonnet Sue” och ”Overall- Bill”. Sååå himla söta små figurer, som jag satte ihop till ett mera ”flickigt” täcke.

”Pojk- täcket”

 

Får jag presentera….Sunbonnet- Sue….och Overall- Bill ??

Detta täcke blir nu kvar….men jag har starka tankar på att sy ett till, till den lilla prinsen………Konstigt va???

 

Lev väl, alla mina vänner…….och  barnbarn….det är definitivt åxå friskvård!!!!

Ett svar »

  1. Jättegrattis igen – farmor och mormor!
    Till ytterligare ett otroligt vackert barnbarn!!!
    En prins och en prinsessa – kan det bli bättre!
    Kramisar

Lämna en kommentar