Total Garden Makeover…..

Standard

Idag har det varit en strålande dag för trädgårdsarbete.

Trädgården måste ju förberedas inför vintern.
Alla gamla vissnade blommor ska bort, buskar ska klippas ner och, om man bor som jag, alla dessa miljoner löv ska tas omhand. De som inte har ramlat av träden ännu, de får ligga kvar som  gödsel till gräsmattan inför nästa säsong.

Tänkte visa ett par bilder, på hur det ser ut på min gård, innan man har gjort en insats.

Som ni ser så har vi vääääldigt många löv här i byn.

Så det behövs ju verkligen att man tar ett ”nappatag” med löven.

Men när man väl har gjort det, så blir det ju så väldigt fint åxå, och man känner sig sååå nöjd.

 

 

 

 

Så här snyggt har jag gjort på gården idag….

 

 

 

 

Å så tog jag faktiskt en bild till, bara för att jag var så lycklig, för att det blev så fint…..

 

Så flitig har jag varit idag, och kommer att fortsätta i morgon åxå. Dert finns flera löv att ”jobba” med.

Men jag var tvungen att åka en sväng till Leksand åxå, har ju inte träffat Myran på en vecka nu, och då är det väldigt lätt att man blir lite ”längtig” ! Så nu har jag fyllt på det förrådet åxå!

Lev Väl….och barnbarn….det är friskvård det!!!

 

Ett svar »

  1. Åh…vad fint det blev hos dig! Nu kan du känna dig stolt över ett jättebra jobb. Det ser ju ut som om du har dammsugit gräsmattan, ju!
    Kramisar

Lämna en kommentar